søndag 7. september 2014

Like bra brukt


Etter en veldig lang sommerferie fra blogg frister det å ta den litt mer i bruk i høst. Og da er det fint at septemberutfordringen hos NIB er #likebrabrukt, for da kan jeg begynne på igjen med å ta bilder av en liten favoritt - denne sjarmerende godt brukte stolen. NIB spør hvorfor det er like bra med brukt, og det er mange forskjellige og riktige svar på dette. For min del er det å få et unikt møbel som ikke er masseprodusert, og som gjerne har en affeksjonsverdi. Jeg har kjøpt flere møbler via finn.no og fretex for så å male de for at de skal passe til fargene i et rom. Jeg liker veldig godt nye møbler også og drømmer meg bort i designklassikere rett som det er. Men det kjekke med brukte møbler er at det er lavterskel for å prøve og feile.
Denne stolen (og en til lik) har jeg arva av min farmor og farfar. Den har jeg trekt om i et rosa ullstoff. Eller, et ullpledd er det vel. Jeg anbefaler forresten ikke å bruke ullpledd til å trekke om, ullpledd loer visst litt etter en viss tids bruk. Den blå skåla har jeg fått etter min mormor.
Sjekk ut andre #likebrabrukte saker her!



6 kommentarer:

  1. Veldig fint bidrag! Og den stolen var jo helt nydelig! Likte at den var litt fluffy i stoffet jeg, og så fin kombinasjon av grått og dus rosa. Har en gammel toseters sofa i lignende form som jeg ser for meg kan bli rosa en dag. Litt ambisiøst prosjekt å gå løs på selv, bare. Men nå ble jeg ihvertfall fristet!
    Ha en fin kveld! :)
    Hilsen Sandra

    SvarSlett
  2. Flott stol, fine farger og form. Du har nok funnet potensialet her. Fine bilder!

    SvarSlett
  3. Rålekker stol!! :) Enig med nystalgisk, likte det fluffy i stoffet, og ikke minst kombinasjonen av grått og dus rosa. :)
    Nydelige bilder foresten! :)
    Fin dag til deg!
    klem

    SvarSlett
  4. Aldeles nydelig! Jeg sitter her og er helt fanga i en stemning som føles veldig god. Takk, og masse lykke til i utfordringen. :)

    SvarSlett
  5. Hei. Kan jeg spørre deg om hvilke farger du har brukt på vegg og gulv?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Veggen er i utgangspunktet hvit, men det er malt på ruglete mur og bildet er tatt med litt dårlig lysforhold - så den ser ikke helt hvit ut her.. :) Gulvet er malt med trestjerner maling i fargen Fabrikk.

      Slett