fredag 12. april 2013

oppskrift



Har fått spørsmål om jeg kan dele oppskrift på potetpizzaen fra dette innlegget her, og det kan jeg.

Potet- og squashpizza ble jeg kjent med på en bursdagsfest tidligere i år. Syns det var så godt at jeg måtte prøve selv. Vi laget grov bunn, og la lagvis potet og squash i tynne skiver over hele pizzaen. Veldig kjekt for små barnehender å få være med å legge på ingrediensene og ikke minst få smake på deig og topping underveis. Litt ost, tomater, basilikum, salt og pepper på toppen. I originaloppskriften ble det brukt fersk rosmarin i stedet for basilikum, men det hadde vi ikke i hus. Vi brukte en hel squash og to store poteter til pizzaen (deler av squashen ble spist opp underveis). Bunnen har jeg ikke oppskrift på, da jeg lager slikt på en "deis", men for å få den litt crispy lager jeg ofte en litt klissete deig, heller olivenolje på stekeplaten og trykker den ferdighevede deigen utover platen. Med litt olje på hendene når jeg trykker utover deigen fester den seg ikke til fingrene.
Pizzaen er nesten bedre kald, så fin å ha til lunsj dagen etter også. Anbefales!


Når mammaen senere på dagen laget blogginlegg der pizzaen skulle være med, var det kjekt å smake på noe av det andre vi bakte den dagen og få drikke av glass med sukkerkant og papirsugerør, like de som var oppå bordet!

Ha en fin helg! Kanskje dette blir fredagspizzaen? :)


7 kommentarer:

  1. Mums, dette ser jo bare så godt ut...ha en finfin helg, klem fra Wilhelmine

    SvarSlett
  2. Det så skikkelig godt ut, spørs om ikke denne må testes ut.

    Ja, blir veldig stas med ei lita jente i hus, vi gleder oss :)

    SvarSlett
  3. Gøy med ny oppskrift på pizza! Har jo lett for å bli den samme hver gang, i alle fall hos meg... Skal prøve meg på denne, høres kjempegod ut!!
    Fin søndag til deg!
    Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen!!
      I går laget jeg denne pizzaen og den var bare SÅÅ god! Den gikk ned på høykant hos hele gjengen! Kommer til å lage den igjen om ikke lenge! Kjempegod kald også! Hadde rester til kveldsmat! TAKK for oppskrift!!
      Klem Siri

      Slett
  4. er så glad i nye oppskrifter og dette så jo bare knallgodt ut.

    SvarSlett
  5. Denne så veldig god ut, takk for at du deler! :)

    SvarSlett